De vorba cu trainerii Centrului de limbi straine B.Smart

De vorba cu trainerii Centrului de limbi straine B.Smart

Va invitam sa intrati in lumea B.Smart prin introducerea unui nou colt “De vorba cu trainerii B.Smart”!

Veti cunoaste o parte dintre profesorii speciali cu care centrul nostru colaboreaza precum si informatii utile privind invatarea unei limbi straine.

Prima discutie va fi cu Madalina, trainerul nostru pentru limbile engleza si germana (standard si limbaje specializate).

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

  •   Credeti ca meseria de profesor este una vocationala ? (Cum si cand v-ati descoperit acesta vocatie?)

Am terminat facultatea de Limbi si Literaturi straine, avand in minte un singur lucru si anume ca nu voi pune niciodata piciorul intr-o sala de curs. Am lucrat timp de trei ani intr-o banca, unde nu exista satisfactia lucrului bine facut, dimpotriva. Intr-o zi, m-a rugat o prietena sa-i fac o favoare si sa  tin un curs de limba germana, deoarece nu gasea profesor. Am acceptat si mi-a placut!

  • Ce avantaje principale considerati ca are metoda de predare adoptata de centrul B.Smart?

Avantajul principal al metodei adoptate de centru B.Smart este faptul ca pune accentul pe comunicare. Pana la urma acesta este scopul procesului de invatare a unei  limbi straine.

  • Ce idei, metode inovatoare si creative aplicati in desfasurarea lectiilor dvs.?

Totul se invata prin joc, fie ca vorbim despre copii sau adulti, fie ca in planul de lectie avem vocabular, gramatica sau abilitati (scriere, citire, vorbire, ascultare)

  • Cum incurajati imbunatatirea fluentei, dar a acuratetii in vorbirea unei limbi straine? Este una mai importanta decat cealalta?

Ambele sunt la fel de importante. Profesorul este cel care trebuie sa stie ce si cand sa corecteze, luand in calcul profilul cursantului si nivelul de limba. Un cursant incepator de exemplu, care vorbeste gresit si care este corectat la fiecare pas isi va pierde increderea si va renunta sa mai vorbeasca. Astfel nu mai putem lucra nici acuratetea, nici fluenta. Pe de alta parte, mai ales in cazul copiilor, daca se imprima o notiune gresita, acest lucru va fi foarte greu de remediat in viitor. Doar profesorul este in masura sa gestioneze astfel de situatii.

  • Ce calitati credeti ca apreciaza un student/elev/kinder cel mai mult la un profesor?

Deschiderea. Daca profesorul este deschis, cursantul va prinde incredere atat in persoana care este acolo sa il invete, cat si in propriile forte .

  • Cum se modifica sistemul educational? Spre ce se tinde pe plan educational la nivel global? Ce avantaje gasiti in aceste tendinte?

Tendinta merge spre invatamantul experimental. Elevul va avea posibilitatea sa isi aleaga si sa experimenteze materiile pe care le doreste pentru a vedea daca are aptitudini si daca ii plac. In ceea ce ii priveste pe adulti, acestia tind sa se indrepte spre formarea online, pentru a eficientiza la maximum timpul.

  • Ce sfaturi si recomandari aveti pentru parintii care doresc sa participe cat mai activ in procesul de invatare al copiilor acasa, si sa le monitorizeze evolutia. Ce resurse le puteti recomanda?

Primul lucru pe care trebuie sa il faca parintii este sa NU se implice in procesul educational daca nu stapanesc limba straina pe care copilul o studiaza. Astfel se poate evita “alterarea“ informatiilor dobandite la curs. Ei trebuie sa se asigure, in primul rand, ca elevul isi face temele, apoi sa il indemne sa faca exercitii online, de exemplu, sau sa ii puna cd-ul cu exercitii de ascultare, chiar daca acesta are alte activitati.

  • Care este aspectul preferat al practicarii acestei meserii?

Desi materia predata este aceeasi, oamenii sunt intotdeauna altii si nici o ora de curs nu seamana cu alta, dinamica este diferita. Nu ai cum sa te plictisesti.

  • Cum este creativitatea si participarea activa a elevilor/studentilor stimulata prin lectiile dvs?

Pun mare accent pe lucrul in pereche sau in echipa. Daca unul dintre cursanti intampina dificultati in desfasurarea unei activitati, va cere mai intai ajutorul colegului si vor incerca sa gaseasca solutia impreuna. Daca nici asa nu reusesc, atunci este momentul ca eu sa intervin, nu ca sa le dau raspunsul, ci ca sa ii ghidez spre el.

  • Puteti descrie procesul de planificare a lectiilor, si cum sunt incluse mjloacele tehnologice in acest proces?

Planificarea lectiilor difera in functie de varsta cursantilor, de profilul lor si de ritmul in care merge grupa. Baza este bine inteles setul de materiale (manual, caiet de exercitii, cd-uri) specifice nivelului lor, acesta ne ofera punctul de plecare si targetul pe care trebuie il atingem. Si pentru ca cele mai multe manuale pun accent pe unele abilitati si mai putin pe altele, sau mai mult pe prezentare decat pe practica, trainerul nu trebuie sa adapteze planul de lectie la manual, ci sa aduca in plus activitatile care lipsesc si nu invers. Instrumentele  pe care le folosim in crearea activitatilor includ, de la hartie, foarfeca si lipici, pana la cd-uri cu desene animate si dvd-uri cu exercitii interactive sau smart board.

  • Puteti descrie studentul/elevul ideal?

Studentul ideal este un student motivat.

  • Care este diferenta intre un profesor bun si un profesor excelent?

Un profesor bun stie exact ce are de facut si stapaneste perfect metoda de predare si este aproape de cursant/a. Un profesor excelent mai este si constient ca are intotdeauna ceva de invatat si se mentine in permanenta informat in ceea ce priveste mijloacele si abordarile  legate de procesul de predare. De asemenea, in situatiile in care targetul lectiei nu a putut fi atins, acest profesor nu va spune “Este o problema cu aceasta grupa/ acest cursant”, ci va avea puterea sa se intrebe “Unde am gresit?”. Si cand va avea raspunsul la aceasta intrebare, va relua lectia si isi va atinge negresit scopul.

  • Cum v-a ajutat obtinerea Certificatului CELTA in cariera de profesor?

M-am inscris la curs avand o experienta in predare de doi ani de zile. Imi era cunoscuta metoda si o pusesem deja in practica, dar acolo am avut sansa de a lucra cu un grup mixt (cursanti de diferite nationalitati), de a invata din lectiile sustinute de colegii mei si de a obtine feedback obiectiv din partea tutorilor. Am mai invatat si sa anticipez posibilele probleme care pot aparea in desfasurarea cursului si sa am solutiile pregatite. Asta ca sa mentionez doar cateva dintre aspectele care m-au ajutat. Volumul de munca si presiunea sunt enorme, dar este o experienta care nu se compara cu nici un alt curs de perfectionare la care am participat si pe care o recomand!

  • Sunteti in echipa B.Smart de 5 ani, care sunt aspectele importante in derularea cursurilor pentru un profesor in relatia cu centrul?

Flexibilitate si deschidere, atat fata de profesori, cat si de cursanti, suport, seriozitate si interesul de a oferi cursuri de calitate.

Ii multumim Madalinei pentru timpul alocat acestei discutii si speram ca ati gasit informatiile de ajutor in procesul invatarii unei limbi straine!

Distribuie